Vestnik VGIK I Journal of Film Arts and Film StudiesVestnik VGIK I Journal of Film Arts and Film Studies2074-08322713-2471Eco-vector1505110.17816/VGIK31124-133Axiology of the Political Dichotomy of the Russian Screen Content's Political "Overtone"IlchenkoSergei Nikolayevichкандидат искусствоведения, доцент, заведующий кафедрой радио и телевидения факультета журналистики; СПбГУ; St. Petersburg State University-St. Petersburg State University150220113112413301072019Copyright © 1970, Ilchenko S.N.1970The article analyses the political confrontations in Russian history of the 20th century as reflected in domestic audiovisual productions. The problem of the relationship between "the Reds" and "the Whites" is investigated by the author through films and TV shows in terms of the value systems of the belligerent social forces.televisioncinemahistoryarmyaxiologycollective consciousnesscolorтелевидениекинематографисторияармияаксиологиямассовое сознаниецвет[Богомолов Ю.А. Затянувшееся прощание: Российское кино и телевидение в меняющемся мире. - М.: 2006.][Волков Н.Н. Цвет в живописи. М.: 1984.][Кириллова Н.Б. Медиакультура: от модерна к постмодерну. М.: 2005][Кракауэр З. Природа фильма. Реабилитация физической реальности. - М.: 1974.][Медиа. Введение: Учебник. - М.: 2005.][Телевидение: режиссура реальности. - М.: 2007.][Телерадиоэфир: история и современность. - М.: 2008]