Still Life in the Space of the Film
- 作者: Gvozdeva Y.V.1
-
隶属关系:
- VGIK
- 期: 卷 3, 编号 2 (2011)
- 页面: 65-72
- 栏目: PERFORMANCE | ART OF PRESENTATION
- URL: https://journals.eco-vector.com/2074-0832/article/view/15030
- DOI: https://doi.org/10.17816/VGIK3265-72
- ID: 15030
如何引用文章
全文:
详细
The article deals with the role of the still life in the film's visual treatment and analyses the possible ways of the cinematic usage of an object. Two main tendencies - semantic and visual - are singled out. An object (or a still life as a collection of objects) is treated as one of the elements forming the film's visual environment. The problem is considered on the material of the Russian cinema of the 1960s-1980s.
作者简介
Yelena Gvozdeva
VGIK
Email: elena1875@ yandex.ru
аспирант кафедры эстетики, теории и истории культуры (заочное отделение), преподаватель кафедры рисунка и живописи художественного факультета; ВГИК; VGIK
参考
- Григорьева Е.Г. Образование смысла в натюрморте. //Лотмановский сборник. 3. / Редакторы Л.Н. Киселева, Р.Г. Лейбов, Т.Н. Фрайман. - М.: ОГИ, 2004. - 1008 с.
- Данилова И.Е. Тексты «на случай». - М.: ЗАО «Группа ЭПОС», 2007. - 94 с.
- Дмитриева Н. Изображение и слово. - М.: Искусство. - 1962. - 334 с., илл.
补充文件
![](/img/style/loading.gif)