Split Screen as a Method of Film Editing
- Authors: Shabalin V.V.1
-
Affiliations:
- VGIK
- Issue: Vol 7, No 1 (2015)
- Pages: 128-134
- Section: TELEVISION | DIGITAL ENVIRONMENT
- URL: https://journals.eco-vector.com/2074-0832/article/view/14776
- DOI: https://doi.org/10.17816/VGIK71128-134
- ID: 14776
Cite item
Full Text
Abstract
The article investigates the visual integration of permanent data flows in the television frame as exemplified by the split screen as a new method of creating actuality programs. The author shows the artistic aspect of the objects’ interplay in the 2D and poly-angle frame.
Keywords
About the authors
Vladimir Vasilyevich Shabalin
VGIK
Author for correspondence.
Email: v-shabalin@mail.ru
postgraduate student, Theory and History of Culture Department; cinematographer
References
- Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие / сокр. перевод с англ. В.Н. Самохина; общ. ред. и вступит, cm-я В.П. Шестакова. - М.: Прогресс, 1974. - 392 с.
- Кичин В. Кино, как свечка, отгорело// Известия. -2002, 11 марта.
- Миллерсон Д. Телевизионное производство / пер. с англ. Л.С. Волковой, Ю.В. Волковой; под ред. В.Г. Маковеева. - М.: ТИТР: Флинта, 2004. - 568 с.: ил. - (Серия «Телемания»).
- Уорд П. Композиция кадра в кино и на телевидении / пер. с англ. А.М. Аемуровой, Ю.В. Волковой; под ред. С.И. Ждановой. - М.: ТИТР, 2005 - 196 с.: ил.
- Утилова Н.И. Клиповый монтаж и иллюзорный мир // Вестник ВГИК. - 2012, № 12-13. - С. 274-288.