Planning Element as a Narrative Method in Moulding of Audiovisual Imagery in Documentaries
- Authors: Koneva M.N.1,2
-
Affiliations:
- St. Petersburg Film and Television University
- LLC “Veles”
- Issue: Vol 6, No 3 (2014)
- Pages: 126-133
- Section: SCIENCE LABORATORY | YOUNG SCIENTISTS’ RESEARCH
- URL: https://journals.eco-vector.com/2074-0832/article/view/14847
- DOI: https://doi.org/10.17816/VGIK63126-133
- ID: 14847
Cite item
Full Text
Abstract
The article is devoted to the artistic relevance of sound design as one of the most significant elements of film, specifically, in documentary. The author explores the phenomenon emerging at the interface of various genres and tendencies in film art focusing mainly on the auteur’s conception realized through such notions as sound scale, depth and prominence of soundy.
About the authors
Maria Nikolayevna Koneva
St. Petersburg Film and Television University; LLC “Veles”
Author for correspondence.
Email: editor@vestnik-vgik.com
postgraduate student, Art Studies; sound designer, LLC “Veles”.
References
- Аверченко Д. Режиссер-документалист Антон Каттин: «На съемках у Германа я чувствовал себя как Штирлиц» // Zn.UA: еженед. Интернет-изд. - 2008. - №11 // URL: http://www.gazeta.zn.ua/culture/ (дата обращения: 17.09.2013)
- Бабушкин В. Выразительность пространственных звучаний в фонограмме фильма // Рождение звукового образа: Художественные проблемы звукозаписи в экранных искусствах и на радио: сб. статей / сост. Е.М. Авербах. - М.: Искусство, 1985. - С. 152-160.
- Дробашенко С.В. Пространство экранного документа. - М.: Искусство, 1986. - 320 с.
- Франк Г.Я. Звукорежиссура факта: учеб. пособие - СПб.: СпбГУКиТ, 2007. - 60 с.
- Эйзенштейн С.М. Собрание сочинений: в 6 т. - М.: Искусство, 1964. Т. 2. - 566 с.