Axiology of the Political Dichotomy of the Russian Screen Content's Political "Overtone"
- Authors: Ilchenko S.N.1
-
Affiliations:
- St. Petersburg State University
- Issue: Vol 3, No 1 (2011)
- Pages: 124-133
- Section: SCIENTIFIC LABORATORY | COLOR IN MOVIE
- URL: https://journals.eco-vector.com/2074-0832/article/view/15051
- DOI: https://doi.org/10.17816/VGIK31124-133
- ID: 15051
Cite item
Full Text
Abstract
The article analyses the political confrontations in Russian history of the 20th century as reflected in domestic audiovisual productions. The problem of the relationship between "the Reds" and "the Whites" is investigated by the author through films and TV shows in terms of the value systems of the belligerent social forces.
Keywords
About the authors
Sergei Nikolayevich Ilchenko
St. Petersburg State Universityкандидат искусствоведения, доцент, заведующий кафедрой радио и телевидения факультета журналистики; СПбГУ; St. Petersburg State University
References
- Богомолов Ю.А. Затянувшееся прощание: Российское кино и телевидение в меняющемся мире. - М.: 2006.
- Волков Н.Н. Цвет в живописи. М.: 1984.
- Кириллова Н.Б. Медиакультура: от модерна к постмодерну. М.: 2005
- Кракауэр З. Природа фильма. Реабилитация физической реальности. - М.: 1974.
- Медиа. Введение: Учебник. - М.: 2005.
- Телевидение: режиссура реальности. - М.: 2007.
- Телерадиоэфир: история и современность. - М.: 2008