Kinoteatr.doc in Search of the «Real» Movies

Cover Page


Cite item

Full Text

Abstract

The article analyzes one of the most significant phenomena of Russian screen art of 2005-2010, namely - Kinotetar.doc, it shows its strongest traits and explains the reasons for its decay. It explores the impact of theatrical aesthetics on harsh social drama. It presents a detailed analysis of Valeria Germanica’s film “Everybody Dies But Me” considered a manifest of this trend.

About the authors

Lidia V Kuzmina

Institute of Film Art (VGIK)

Author for correspondence.
Email: editor@vestnik-vgik.com

Senior Researcher, Department of Modern Screen Arts

References

  1. Кинотеатр.doc: Сеансу отвечают.. // Сеанс, 2006, № 29/30. - С. 260-273.
  2. Разбежкина М. Всепобеждающая жажда жизни // Октябрь, 2008, № 2 //URL.:http:// magazines.russ.ru/october/2008/2/ra11.html (дата обращения: 01.09.2016).
  3. Разбежкина М. Зона змеи // Сеанс, 2006, № 29-30. - С. 274-275.
  4. Солнцева А. Погоня за ускользающей реальностью // Октябрь, 2008, № 2 // URL.: http:// magazines.russ.ru/october/2008/2/so10-pr.html (дата обращения: 01.09.2016).
  5. Цыркун Н. Стратегии успеха в современном российском кино // Хроники кинопроцесса, 2008: сборник статей. - М.: НИИК, 2009. - С. 255-266.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2017 Kuzmina L.V.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies