Video Aesthetics in Cinema and Video Art

Cover Page


Cite item

Full Text

Abstract

The article is devoted to the genesis and unique semantic characteristics of video aesthetics pertinent to both auteur cinema and modern art (video art, in particular). Being a kind of ‘common denominator’ for these art forms, video aesthetics manifests itself differently in the art gallery and film theatre, in the duration of a video work and a feature film, in the mentality of a film director and an artist. The author makes an attempt to reveal the methods of reciprocal influence of the two art forms, their specific languages connected through video aesthetics illustrated by the work of Harmony Korine, Vincent Gallo, Philippe Grandrieux and Philippe Parreno.

About the authors

Daniil D Smolev

State Institute of Art Studies

Author for correspondence.
Email: editor@vestnik-vgik.com

post-graduate student

References

  1. Базен А. Что такое кино? - М.: Искусство, 1972. - 384 с.
  2. Кракауэр 3. Природа фильма. Реабилитация физической реальности. - М.: Искусство, 1974. - 424 с.
  3. Серра А. Макфарлейн. Казанова, Дракула и искусство в эпоху цифрового кинематографа // CINETICLE.RU// URL: http://www.cineticle.com/inerviews/1125-albert- serra-interview.html (дата обращения: 01.04.2015).
  4. Хоффман К.Р. Искусство, видео и телевидение // MEDIAARTLAB.RU // URL: http:// www.mediaartlab.ru/db/tekst.html?id=40 (дата обращения: 01.04.2015).
  5. Хренов Н.А. Реабилитация архетипической реальности. - М.: Аграф, 2006. - 736 с.
  6. Чухров К.К. Передвижной театр Коммуниста: Манифест // Транслит // URL: http:// prochtenie.ru/art/24487 (дата обращения: 30.06.2015).

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2015 Smolev D.D.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies