From Theory to Methodology of Cinema

Cover Page


Cite item

Full Text

Abstract

The article is an attempt to justify and describe the way of transition from the object-oriented and conceptual-oriented theoretizing about cinema resulting in the existing fragmentary film theory to special methodological work comprising the problematization of the existing knowledge-modified representations, their deobjectivation, arrangment and reorganisation according to the program of the cinema onthology, understood as the fundamental element of the cinema-as-system - of- activities.

About the authors

Sergey Yuryevich Schtein

Russian State University for the Humanities

Author for correspondence.
Email: sergey@schtein.ru

PhD in Art, assistant professor

References

  1. Бордвелл Д. Поэтика кино / пер. с англ. Л. Мезеновой // Киноведческие записки. 2011/2012. №100/101. - С. 130-184.
  2. Кун Т. Структура научных революций. -М.: ООО «Издательство АСТ», 2003. - 605 с.
  3. Штейн С. Допарадигмальная кинонаука и предпосылки к научной революции. Системное кинознание Н Менеджер. Кино. - 2010, № 7. - С. 54-63.
  4. Штейн С. Ю. Кинематограф - методология - познание // Артикульт. - 2012, № 4 (8). - С. 1-19.
  5. Штейн С.Ю. Онтология кино и проблематизация ключевых вопросов теоретического киноведения // Артикульт. - 2013, № 2 (10). - С. 95-115.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2015 Schtein S.Y.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies