The Individual and Contemporary in Yuliy Raizman's Late Work
- Authors: Sopin A.O.1
-
Affiliations:
- VGIK
- Issue: Vol 3, No 3 (2011)
- Pages: 144-153
- Section: STUDENT SCIENTIFIC SCHOOL | RESEARCH YOUNG
- URL: https://journals.eco-vector.com/2074-0832/article/view/15046
- DOI: https://doi.org/10.17816/VGIK33144-153
- ID: 15046
Cite item
Full Text
Abstract
The article examines the films made in the 1960s and 1970s by the filmmakers who became popular in the 1920s and 1930s. Some particular aspects of their adaptation to the new means of artistic expressiveness and adherence to certain themes are analyzed as exemplified by the work of Yuliy Raizman who collaborated with screenwriter Ye. I. Gabrilovich, namely, by their mutual films Your Contemporary (1967), A Strange Woman (1977) and Raizman's Courtesy Call (1972).
About the authors
Artyom Olegovich Sopin
VGIKстудент 5-го курса сценарно-киноведческого факультета, историк кино; ВГИК; VGIK
References
- Ардашников Н. М. Я вспоминаю… // «Киноведческие записки». № 94/95 (2010). С. 416 - 443.
- Гребнев А. Б. Записки последнего сценариста. М.: «Алгоритм», 2000.
- Демидова А. С. Вторая реальность. М.: Искусство, 1980.
- Зоркая Н. М. Портреты. М.: Искусство, 1965.
- Зоркая Н. М. Райзман: Сгустки истории // Искусство кино. 2004. № 2. С. 65 - 82.
- Салынский Д. А. Глаз и сердце кинокамеры: Диалог критика с оператором Н. Ардашниковым // Искусство кино. 1974. № 11. С. 110 - 124.
- Соловьева И. Н. Глазами Андрея Глебова // Искусство кино. 1973. № 8. С. 65 - 77.
- Цитриняк Г. Райзман-83 // Искусство кино. 1984. № 3. С. 71 - 93.