A. Zvyagintsev's «The Banishment» and the Tradition of Transcendental Cinema

Abstract

The article investigates the language system of the
film «The Banishment» in terms of the Transcendental Cinema.
The main aim of this work is to discover how the structure of
the film and its specific language manifest the Transcendental

References

  1. Лайтман М. Услышанное. Шамати, С. 33
  2. Bell С. Art. London. Chatto and Windus, 1913. P. 68.
  3. Д. Салынский Киногерменевтика Тарковского. - М.:"квадрига", 2009. С.30
  4. PaulShreder.P.3
  5. PaulShreder.P. 163
  6. PaulSchiader. P. 7.
  7. PaulSchrader. Р. 7.
  8. PaulSchrader. P. 9.
  9. PaulSchrader. P. 10-11.
  10. PaulSchrader. P. 11.
  11. PaulSchrader.P. 11.
  12. Лайтман М. Мой мир // Международная академия каббалы. Издательская группа Каббала - инфо. С. 213
  13. Paul Schroder. Transcendental Style in Film: Ozu, Bresson, Dreyer University of California Press, Berkeley, Los Angeles and London, 1972.
  14. Лотман Ю.М. Структура художественного текста. - М.: Искусство, 1970.
  15. Салынский Д. Киногерменевтика Тарковского. - М;. «Квадрига», 2009.
  16. Умберто Эко. Роль читателя. Исследования по семиотике текста. - СПб.: Symposium, М.: Изд-во РГГУ.2005.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 1970 Klyueva L.B., Kljueva L.B.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies