Digital Technologies and Virtual Worlds: Is Mankind on the Threshold of New Art?

Cover Page


Cite item

Full Text

Abstract

The digital special effects industry is constantly developing and searching new expressive means. The article explores the ambiguous relationship between virtual reality and cinema. The new milieu is an instrument of film creators, on the one hand, and the film's protagonist, on the other. Virtual space, artificial environment and digital technologies have become part of the "living" reality without our noticing it, and we are its virtual element. (Conclusion, for beginning see Issue # 3-4).

About the authors

Yelena Georgievna Yaremenko

VGIK

VGIK

References

  1. Горностаева О.С. Виртуальные миры и виртуальные искусства, материалы научной конференции «Мультимедиа - пространство возможностей». М.: ВГИК, 2009.
  2. Данные о кассовых сборах фильма: http://www.boxofficemojo.com.
  3. Журнал «Техника и технологии кино», 2006. № 4.
  4. Журнал CINEFEX.RU № 6.
  5. Кино:реалии и вызовы глобализации. Научно-исследовательский институт киноискусства, 2002.
  6. Куренной В.А. Философия фильма: упражнения в анализе. М.: Новое литературное обозрение, 2009.
  7. Материалы сайтов: 3dnanimation.com,film.ru,framestore-cfc.com,ign.com,vfxblog.com, vfxtalk.com и vfxworld.com.
  8. Пудовкин В.И. Время в кинематографе. // Кино. М., 1923, № 2-6. С. 8.
  9. Теракопян М.Л. Нереальная реальность: Компьютерные технологии и феномен «нового кино». М.: Материк, 2007.
  10. Фантастическое кино. Эпизод первый. М.: Сборник статей. Новое литературное обозрение, 2006.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 1970 Yaremenko Y.G.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies