Conversation Direction in Russian Contemporary Documentaries

封面


如何引用文章

全文:

详细

The article analyzes two types of conversation as a method in making documentaries: that of portrait and problematic one. Various roles of the author of the film are disclosed: author as the only director taking the protagonist along, author as a co- director giving freedom to the character, the co-author of his own screen image; as a participator of the events, provoking the protagonist to manifest himself. It is well grounded that all the three variants are quite productive if they give a docufilm director a chance to implement creative tasks.

作者简介

Alexandra Trukhina

VGIK; “A-Film” studio

编辑信件的主要联系方式.
Email: alexiz89@mail.ru

external doctorate student, Cinema Studies Department, VGIK; supervising producer, “A-Film” studio

参考

  1. Андроникова М.И. От прототипа к образу. К проблеме портрета в литературе и кино. - М.: Наука, 1974. - 200 с.
  2. Джулай Л.Н. Документальный иллюзион. Отечественный кинодокументализм - опыты социального творчества. - М.: Материк, 2001. - 243 с.
  3. Муратов С.А. Пристрастная камера. 2-е изд., испр. и доп. - М.: Аспект Пресс, 2004. - 187 с.
  4. Пресс-релиз фестиваля «Россия». - Екатеринбург, 2005, № 5.
  5. Прожико Г.С. Экранный документ в контексте современной медиакультуры // Экранная культура в современном медиапространстве: методология, технологии, практики. - М.: Екатеринбург: ИПП «Уральскийрабочий», 2006. - С. 14-27.
  6. Прозоров В.В. Автор. Введение в литературоведение. - М.: Высшая школа, 2000. - С. 11-21.
  7. Разбежкина М.А. Всепобеждающая жажда жизни // Октябрь, 2008, № 2. - С. 150-154.
  8. Солганик Г.Я. Стилистика текста. - М.: Флинта: Наука, 1997. - 253 с.
  9. Телевизионная журналистика. 3-е изд., перераб. и доп. - М. : Изд-во Моск. ун-та, Высшая школа, 2002. - 304 с.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Trukhina A.V., 2015



##common.cookie##