European Film Avant-Garde: Poetics of Objectiveness

封面


如何引用文章

全文:

详细

The article focuses on the phenomenological description of poetical nature of film image associated with such elements as water and air (fog) in European film avant-garde. The author explores the origin of artistic imagination in connection with the problem of perception and representation of reality in a director's method

作者简介

Maxim Lyubovich

VGIK

编辑信件的主要联系方式.
Email: editor@vestnik-vgik.com

postgraduate student of Film Studies Department (VGIK), script editor (“BONANZA Studio”).

参考

  1. Бергсон А. Творческая эволюция. -М.: ТЕРРА-Книжный клуб, КАНОН-пресс-Ц, 2001. - 384 с.
  2. Виноградов В. Стилевые направления французского кинематографа. - М.: Канон+, РООИ Реабилитация, 2010. - 384 с.
  3. Гуссерль Э. Кризис европейских наук и трансцендентальная феноменология. Введение в феноменологическую философию. - СПб.: Наука, 2013. - 494 с.
  4. Делёз Ж. Кино. - М.: Ad Marginem, 2004. - 318 с.
  5. Кандинский В. К вопросу о форме // Избранные труды по теории искусства: в 2 т., т. 1. 1901-1914. - М.: Гилея, 2008. - 429 с.
  6. Кракауэр З. Природа фильма. Реабилитация физической реальности. - М.: Искусство, 1974.-424 с.
  7. Мачерет А. О поэтике киноискусства. - М.: Искусство, 1981. - 304 с.
  8. Прожико Г. С. Концепция реальности в экранном документе. - М.: ВГИК, 2004. - 454 с.
  9. Розин В. Природа и генезис европейского искусства (философский и культурно-исторический анализ). - М.: Голос, 2011. - 397 с.
  10. Сартр Ж.-П. Воображаемое. Феноменологическая психология воображения. - СПб.: Наука, 2002. - 319 с.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Lyubovich M.V., 2015



##common.cookie##