Theatre and Document: Opposition or Integration?

Cover Page


Cite item

Full Text

Abstract

It is hard to find more seemingly distant phenomena as the theatre with its obvious “affectation” and the document always referred to as a neutral indication of the reality. However, a closer comparison of the theatre and film document reveals unexpected similarities.

About the authors

Galina Semyonovna Prozhiko

VGIK

Author for correspondence.
Email: editor@vestnik-vgik.com

PhD in Art, Professor, Head of Film Studies workshop

References

  1. Арнхейм Р. Новые очерки по психологии искусства. - М.: Прометей, 1994.
  2. Бахтин. М. Вопросы литературы и эстетики. - М-Л.: Худ. литература, 1975.
  3. Лекторский В. Субъект, объект, познание. - М.: 1980.
  4. Прожико Г. Концепция реальности в экранном документе. - М.: ВГИК, 2004.
  5. Прожико Г. Экран мировой документалистики. - М.: ВГИК, 2011.
  6. Прожико Г. Миф о достоверности военной хроники // Вестник ВГИК, сентябрь. - 2013. - №17. - С. 22-32.
  7. Смирнов С. Психология образа: проблема активности психического отражения. - М.: Изд-во Московского университета, 1985.
  8. Якобсон П. Психология художественного восприятия. - М.: Искусство, 1964.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2014 Prozhiko G.S.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies