Artistic Ambitions of Screen Document at the Turn of the Century
- 作者: Prozhiko G.S.1
-
隶属关系:
- VGIK
- 期: 卷 3, 编号 2 (2011)
- 页面: 24-44
- 栏目: FILM LANGUAGE AND TIME | IMAGE GENESIS
- URL: https://journals.eco-vector.com/2074-0832/article/view/15027
- DOI: https://doi.org/10.17816/VGIK3224-44
- ID: 15027
如何引用文章
全文:
详细
The article deals with the auteur film, a specific phenomenon in the documentary cinema of the turn of the 21st century as exemplified by the works of such outstanding masters as Chris Marker, Werner Herzog, Godfrey Reggio, Wim Wenders. The text is part of a large monograph devoted to the history of world documentary (publications in Issues 7, 8).
参考
- Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие. - М.: Прогресс, 1974.
- Арнхейм Р. Новые очерки по психологии искусства. - М.: Прометей, 1994.
- Барт Р. Camera Lucida. - М.: Ad marginem, 1977.
- Маклюэн Г.М. Понимание медиа: Внешнее расширение человека. - М.: Жуковский: канон- пресс-Ц, Кучково поле, 2003.
- Мерло-Понти М. Феноменолгия восприятия. - Спб.: Ювента Наука, 1999.
- Орлов А. М. Экология виртуальной реальности. - М.: НАТ, 1997.
- Пресс-материалы к выходу картины «Накойкаци» в российский прокат
- Прожико Г. С. Концепция реальности в экранном документе. - М.: ВГИК, 2004.
- Савельева И. М., Полетаев А. В. История и время: в поисках утраченного. - М.: Языки русской культуры, 1997.