Artistic Ambitions of Screen Document at the Turn of the Century

Cover Page

Full Text

Abstract

The article deals with the auteur film, a specific phenomenon in the documentary cinema of the turn of the 21st century as exemplified by the works of such outstanding masters as Chris Marker, Werner Herzog, Godfrey Reggio, Wim Wenders. The text is part of a large monograph devoted to the history of world documentary (publications in Issues 7, 8).

About the authors

Galina Semyonovna Prozhiko

VGIK

доктор искусствоведения, профессор; ВГИК; VGIK

References

  1. Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие. - М.: Прогресс, 1974.
  2. Арнхейм Р. Новые очерки по психологии искусства. - М.: Прометей, 1994.
  3. Барт Р. Camera Lucida. - М.: Ad marginem, 1977.
  4. Маклюэн Г.М. Понимание медиа: Внешнее расширение человека. - М.: Жуковский: канон- пресс-Ц, Кучково поле, 2003.
  5. Мерло-Понти М. Феноменолгия восприятия. - Спб.: Ювента Наука, 1999.
  6. Орлов А. М. Экология виртуальной реальности. - М.: НАТ, 1997.
  7. Пресс-материалы к выходу картины «Накойкаци» в российский прокат
  8. Прожико Г. С. Концепция реальности в экранном документе. - М.: ВГИК, 2004.
  9. Савельева И. М., Полетаев А. В. История и время: в поисках утраченного. - М.: Языки русской культуры, 1997.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 1970 Prozhiko G.S.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies