Films about filmmaking. Reality and game

详细

«For acting trade talking of reality and game as living strategies is essential. While the former implies the idea of "face", the latter gives us the notion of "mask". In various films about filmmaking, such as F. Fellini's "8 1/2", "Everything For Sale" by A. Wajda, "American Night" by F. Truffaud, "The Voice" by I. Averbach, the collision between reality and game becomes crucial. When an actor put on his mask, he needs a mirror that isn't false, which means indifferent, but is true, revealing the face behind the mask affectionately. And a spectator becomes such a mirror».

关键词

作者简介

Roman Perel'shteyn

Roman Perelshtein

Candidate of Art Studies, place of thesis defense: All-Russia State Institute of Cinematography named after S.A.Gerasimov, Moscow, 2008. Thesis topic: «New Testament Motifs in Russian cinematic dramaturgy of the 1960-1980s»

参考

  1. Туркин В.К. Драматургия кино. М.: ВГИК, 2007. С. 77.
  2. Гюго В. Предисловие к Кромвелю // Собор парижской Богоматери: Роман. Пьесы. Статьи. Стихотворения. М.: Аст, 2003. С. 748.
  3. Хейзинга Й. Человек играющий. М.: ЭКСМО-Пресс, 2001. С. 21.
  4. Шекспир У Гамлет. Перевод М. Врон-ченко.
  5. Хейзинга Й. Человек играющий. М.: ЭКСМО-Пресс, 2001. С. 236.
  6. Мазенко В.С. Игровое начало в произведениях А.П. Чехова: Дис. ... канд. филол. наук, 10.01.01. Воронеж, 2004.
  7. Дидро Д. Парадокс об актере // Дидро Д. Собр. соч.: В 10 тт. М.-Л., 1936. Т. 5. С. 125.
  8. Бердяев Н.А. Я и мир объектов / Дух и реальность. М.: АСТ; Харьков: Фолио, 2006. С. 131.
  9. Нусинов И. Моцарт и Сальери / «Моцарт и Сальери», трагедия Пушкина. Движение во времени. М., Наследие, 1977. С. 198.
  10. Вышеславцев Б. Значение сердца в религии. Путь, № 1, сентябрь 1925, Париж. С. 84. http://www.gumer. info/bogoslov_Buks/ bogoslov/Article/_ Vushesl_Serd.php.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Perel'shteyn R.M., Perelshtein R.M., 2010



##common.cookie##