Chinese Animation in Wan brothers’ Creative Work

Cover Page


Cite item

Abstract

Chinese animation as one of the prominent animation schools in the world has its own peculiarities, poetics and national flavour. Its experience is of significant interest for national and world culturology and analysis of world animation evolution. The main role in the origin of the national animation school belongs to brothers Wan who defined the outlook of the Chinese animation, elaborated its technological base and created the studio system. tte article deals with the evolution of technical devices and thematic changes in brothers Wan films whose art determined the formation of the Chinese animation school.

About the authors

- Gu Qijun

VGIK

Author for correspondence.
Email: vestnik-vgik@vgik.info

педагог китайского языка и литературы, режиссер анимационного кино, аспирант кафедры эстетики, истории и теории культуры

References

  1. Вань Гоухун. Я и Сунь Укун. - Шаньси: Изд. литературы и искусства «Бэйюе», 1986. - С. 4-76 [книга издана на китайском языке; авторский перевод].
  2. Инь Фуцзюнь. Исследование анимационных фильмов и авторов первой партии // Киноискусство, № 1 (312), 2007. - С. 146-150 [статья издана на китайском языке; авторский перевод].
  3. Янь Хуэй, Суо Ябинь. История китайского анимационного кино. - Пекин: Изд. китайского кино, 2005. - C. 10-253 [книга издана на китайском языке; авторский перевод].
  4. Райт Джин Энн. Анимация от А до Я. От сценария до зрителя / пер. с англ. М.Л. Теракопян / под ред. В.М. Монетова. - М.: ГИТР, 2006. - С. 44-45.
  5. Кривуля Н.Г. В зеркале времени. Анимация двух Америк. - М.: Аметист, 2006. С. 346-420.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2017 Gu Qijun -.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies