Moral Aspects of Russian PreRevolutionary Cinema

Abstract

Yevgeniy Bauer was an outstanding exponent of the refined mass culture that began to penetrate into spiritual life at the beginning of the 20th century. The article investigates the moral conflicts and patterns that lay behind Bauer’s films and reflected the ethical guidelines of the mass audience in Pre-Revolutionary Russia

Full Text

Нравственные аспекты русского дореволюционного кинематографа. Евгений Бауэр
×

About the authors

Marianna Albertovna Rostotskaya

VGIK

PhD

References

  1. Садуль Ж. Всеобщая история кино. Т. 2. Кино становится искусством.1909 - 1914. - М.: Искусство, 1958.С. 283.
  2. Нойманн Э. Глубинная психология и новая этика. - СПб.: Азбука-классика,2008. С. 56.
  3. Зоркая Н.М. «Светопись» Евгения Бауэра. - Искусство кино, 1997, № 10.
  4. Гайденко П.П. Прорыв к трансцендентному. Новая онтология XX века. - М.: Республика, 1997.
  5. Гращенкова И. Кино Серебряного века. - М., 2005.
  6. Лебедев Н.А. Очерк истории кино СССР. Немое кино. - М.: Искусство, 1965.
  7. Ницше Ф. Сочинения в двух томах. - М.: Мысль, 1990.
  8. Нойманн Э. Глубинная психология и новая этика. - СПб.: Азбука-классика, 2008.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2011 Rostotskaya M.A.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies