Theory of Marginality and the Cinemaof Postmodernism (P.P. Pasolini,R. Khamdamov, J. Stelling, L. von Trier)

Cover Page


Cite item

Full Text

Abstract

The paper analyses four «auteur» films: «Salo, or the 120 Days of Sodom» (P.P. Pasolini), «Anna Karamazoff» (R. Khamdamov), «De Wisselwachter» (J. Stelling), «Breaking the Waves» (L. von Tier) in the context of the postmodern theory of marginality.

About the authors

Diana Viktorovna Koblenkova

Diana Viktorovna Koblenkova

N. Lobachevsky State University (Nizhny Novgorod)

N. Lobachevsky State University (Nizhny Novgorod)

References

  1. Барт Р. Семиотике. Поэтика. Избранные работы. М.: Издательская группа «Прогресс», «Универс». 1994. 616 с.
  2. Батай Ж. Литература и зло. М.: Издательство Московского университета, 1994. 166 с
  3. Делёз Ж . Логика смысла. М.: Academia, 1995. 299 с
  4. Делёз Ж. Гвammapu Ф. Анти-Эдип. Капитализм и шизофрения. Екатеринбург: У-Фактория, серия Philosophy, 2007. 672 с.
  5. Ильин И. Постструктурализм Деконструктивизм Постмодернизм. М.: Интрада, 1996. 256 с
  6. Кристева Ю. Избранные труды: Разрушение поэтики. Сост. Г.К. Косикова. М.: РОССПЭН, 2004. 656 с.
  7. Маргинальное искусство. Сост. и предисловие А.С. Мигунова. М.: Издательство Московского университета. 1999. 177 с.
  8. Маркиз де Сад и XX век. М.: РИК «Культура», 1992. 256 с.
  9. Танатография эроса. Ж. Батай и французская мысль середины XX века. М.: Издательство им Сабашниковых, 1996.313 с.
  10. Фуко М. История безумия в классическую эпоху. С.Пб.: Университетская книга. 1997. 576 с.
  11. Фуко М. Надзирать и наказывать. Рождение тюрьмы. М.: Ad marginem. 1999. 480 с

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2010 Koblenkova D.V., Koblenkova D.V.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies