Moral Aspects of Russian PreRevolutionary Cinema
- Authors: Rostotskaya M.A.1
-
Affiliations:
- VGIK
- Issue: Vol 3, No 4 (2011)
- Pages: 8-17
- Section: THEORY AND HISTORY OF CINEMA | AUDIOVISUAL ARTS
- URL: https://journals.eco-vector.com/2074-0832/article/view/14997
- DOI: https://doi.org/10.17816/VGIK348-17
- ID: 14997
Cite item
Full Text
Abstract
Yevgeniy Bauer was an outstanding exponent of the refined mass culture that began to penetrate into spiritual life at the beginning of the 20th century. The article investigates the moral conflicts and patterns that lay behind Bauer’s films and reflected the ethical guidelines of the mass audience in Pre-Revolutionary Russia
Keywords
Full Text
Нравственные аспекты русского дореволюционного кинематографа. Евгений Бауэр×
References
- Садуль Ж. Всеобщая история кино. Т. 2. Кино становится искусством.1909 - 1914. - М.: Искусство, 1958.С. 283.
- Нойманн Э. Глубинная психология и новая этика. - СПб.: Азбука-классика,2008. С. 56.
- Зоркая Н.М. «Светопись» Евгения Бауэра. - Искусство кино, 1997, № 10.
- Гайденко П.П. Прорыв к трансцендентному. Новая онтология XX века. - М.: Республика, 1997.
- Гращенкова И. Кино Серебряного века. - М., 2005.
- Лебедев Н.А. Очерк истории кино СССР. Немое кино. - М.: Искусство, 1965.
- Ницше Ф. Сочинения в двух томах. - М.: Мысль, 1990.
- Нойманн Э. Глубинная психология и новая этика. - СПб.: Азбука-классика, 2008.