Modernist Cinema of Andrey Tarkovsky

详细

The article examines the work of Andrey Tarkovsky in the context of the 20 th century Modernist art. Dividing the world into the profane and sacral, the time and eternity, using the motifs characteristic of the literature of the early 1900s can also be found in Tarkovsky’s films. The development of the world film modernism is inconceivable without this Russian filmmaker.

作者简介

Stepan Fedotkin

VGIK

编辑信件的主要联系方式.
Email: chevengurst@yandex.ru

Post-Graduate Student, Film Studies

参考

  1. Андрей Тарковский. Архивы, документы, воспоминания. - М.: Подкова, Эксмо-Пресс, 2002. - 464 с.
  2. Кожевникова Н. Из наблюдений над неклассической («орнаментальной») прозой. - Известия АН СССР. Серия литературы и языка, 1976. Т. 35, вып. 1. - С. 55-66.
  3. Липовецкий М. Модернизм и авангард: родство и различие. - Филологический класс, 2008, № 20. - С. 24-31.
  4. Мелетинский Е. Поэтика мифа. - М.: Наука, 1976. - 408 с.
  5. Тарковский А. Встать на путь. - Искусство кино, 1989, № 2. - С. 109-130.
  6. Тарковский А. Лекции по кинорежиссуре. - М.: Ленфильм, 1989. - 120 с.
  7. Тарковский А. Мартиролог. Дневники 1970-1986. - Флоренция: Международный институт имени Андрея Тарковского, 2008. - 626 с.
  8. KovAcs A.B. Screening Modernism: European Art Cinema, 1950-1980. - Chicago, The University of Chicago Press, 2007. - 428 p.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Fedotkin S.V., 2016



##common.cookie##