European Avant-guard: Dialectics of “Feature” and “Non-feature” Films

封面


如何引用文章

全文:

详细

The article concludes the early stages of methodology of “phenomenological interpretation of reality” in its forming in the context of the European avant-garde cinema. The subject to analysis is the dichotomy of “fiction” and “non-fiction” aesthetics in the documentary stylistics and poetic consciousness, based on the films of Dmitry Kirsanov, Joris Ivens, and Luchino Visconti.

作者简介

Maxim Lyubovich

VGIK; Film studio “BONANZA”

编辑信件的主要联系方式.
Email: editor@vestnik-vgik.com

Postgraduate, VGIK. Place of work: Film studio “BONANZA”, Script Editor.

参考

  1. Аристарко Г. История теорий кино. - М.: Искусство, 1966. - 456 с.
  2. Вейцман Евг. Очерки философии кино. - М.: Искусство, 1978. - 231 с.
  3. Гуссерль Э. Картезианские медитации. - М.: Академический проект, 2010. - 229 с.
  4. Делез Ж. Кино. - М.: Ad Marginem, 2004. - 622 с.
  5. Дробашенко С. В. Пространство экранного документа. - М.: Искусство, 1986. - 320 с.
  6. Мариевская Н.Е. Время и смысл. Опыт темпорального анализа кинопроизведения. - М.: Вестник ВГИК, № 4 (22), 2014. - С. 33-48.
  7. Прожико Г. С. Концепция реальности в экранном документе. - М.: ВГИК, 2004. - 454 с.
  8. Подорога В. Феноменология тела. Введение в философскую антропологию. - М.: Ad Marginem, 1995. - 345 с.
  9. Сартр Ж.-П. Проблемы метода. - М.: Академический проект, 2008. - 222 с.
  10. Хренов Н. А. Образы «Великого разрыва». Кино в контексте смены культурных циклов. - М.: Прогресс Традиция, 2009. - 536 с.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Lyubovich M.V., 2015



##common.cookie##