Moral Aspects of Russian PreRevolutionary Cinema

详细

Yevgeniy Bauer was an outstanding exponent of the refined mass culture that began to penetrate into spiritual life at the beginning of the 20th century. The article investigates the moral conflicts and patterns that lay behind Bauer’s films and reflected the ethical guidelines of the mass audience in Pre-Revolutionary Russia

全文:

Нравственные аспекты русского дореволюционного кинематографа. Евгений Бауэр
×

作者简介

Marianna Rostotskaya

VGIK

PhD

参考

  1. Садуль Ж. Всеобщая история кино. Т. 2. Кино становится искусством.1909 - 1914. - М.: Искусство, 1958.С. 283.
  2. Нойманн Э. Глубинная психология и новая этика. - СПб.: Азбука-классика,2008. С. 56.
  3. Зоркая Н.М. «Светопись» Евгения Бауэра. - Искусство кино, 1997, № 10.
  4. Гайденко П.П. Прорыв к трансцендентному. Новая онтология XX века. - М.: Республика, 1997.
  5. Гращенкова И. Кино Серебряного века. - М., 2005.
  6. Лебедев Н.А. Очерк истории кино СССР. Немое кино. - М.: Искусство, 1965.
  7. Ницше Ф. Сочинения в двух томах. - М.: Мысль, 1990.
  8. Нойманн Э. Глубинная психология и новая этика. - СПб.: Азбука-классика, 2008.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Rostotskaya M.A., 2011



##common.cookie##