Vliyanie kul'tury Drevnego Kitaya na sovremennyy kinematograf

Abstract

This paper discusses aspects of the integration of philosophy dumb drain China's modern cinema culture.
Features of the traditional philosophical thinking, in which the idea of the harmonious man and nature and the desire for spiritual puriication of man has become relevant to the modern worldview

About the authors

Yulia Ivanovna Shaturnaya

VGIK

аспирантка кафедры эстетики и истории культуры; ВГИК; VGIK

References

  1. Пондопуло Г К. Древнекитайская философия. ВГИК, 2009. С. 11-12.
  2. Буддийский взгляд на мир. СПб.: Андреев и сын, 1994. С. 299,
  3. Там же. 384-385.
  4. Рефераты по истории философии // Сост. Руденко В.И. Ростов н/Д Феникс, 2002. С. 100-103.
  5. Кожевников В. А. Буддизм в сравнении с христианством. СПб., 1916. С. 238,
  6. Там же. 241-242.
  7. The Tibetan Book of the Dead. London 1927. С. 10-14.
  8. Bareau A. Recherches sur la biographi du Budda dans Sutrapitaka et les Vinayapita anciens, 2 vol. Paris 1963-1971.
  9. Тадао Сато. Кино Японии. М.: Радуга, 1988. С. 220-221.
  10. www.cinemasia.ru <http://www.cinemasia.ru>.

Supplementary files

Supplementary Files
Action
1. JATS XML

Copyright (c) 2009 Shaturnaya Y.I.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies